Analogowa i cyfrowa oferta nieruchomości

Analogowa i cyfrowa oferta nieruchomości

Analogowa i cyfrowa oferta nieruchomości
Marta Kulawik

Zdajemy sobie sprawę, że przez ostatnie kilka lat rynek nieruchomości przeszedł wiele metamorfoz. Marketing stale się rozwija, powstały nowe technologie, kanały komunikacji. Zmieniło się też myślenie klientów oraz agentów nieruchomości. Wiele działań dotyczących transakcji na rynku nieruchomości przeniosło się do sieci, ale niektóre sprawy wciąż lepiej załatwiać tradycyjnie. Dowiedz się, czym różni się analogowa i cyfrowa oferta nieruchomości. Każda z metod ma swoje plusy – poznaj je.

Analogowa oferta nieruchomości

Jeśli chodzi o działania analogowe są to metody zwane inaczej tradycyjnymi. W ich zakres wchodzą prezentacje bezpośrednie nieruchomości, akcje typu open house czy wszelkie negocjacje. Tego typu działania pozwalają docierać agentom nieruchomości przede wszystkim do kupców starszych i tradycjonalistów. Dodatkowo, młodzi, którzy szukają ogłoszeń w internecie w finalnym momencie też decydują się na prezentację lokalu, jego szczegółowe oglądanie. Negocjacje w cztery oczy też często wnoszą nowe światło na transakcję. Nie można ograniczyć się jedynie do działań internetowych. Oglądanie mieszkania często jest tym elementem, który wpływa na decyzję klientów. Trzeba zaspokoić zmysł estetyczne potencjalnych kupców, wpłynąć na ich racjonalne podejmowanie decyzji i pomyśleć o emocjach, które towarzyszom całemu przedsięwzięciu.

Działania cyfrowe

Wiele działań dotyczących rynku nieruchomości, agencji i biur pośredniczących zagościło w internecie na dobre. Wiele osób poszukując lokalu, mieszkania, domu, zaczyna właśnie na portalach ogłoszeniowych online. Nie możemy zapomnieć, aby swoje propozycje zamieścić na kilku popularnych stronach. Użytkownicy mogą być wymagający. Postaraj się, aby treść była trakcyjna, a zdjęcia dobrej jakości. Nie zapominaj o danych kontaktowych. Wiele osób lubi kontakt mailowy, czy telefoniczny. Każde rozwojowe biuro nieruchomości posiada swoja stronę internetową. Na niej powinno zamieszczać się aktualne ogłoszenia, archiwum, sylwetki pracowników oraz ich sukcesy.

Analogowa i cyfrowa oferta nieruchomości – połącz działania

Pamiętaj, aby wszystkie Twoje działania dotyczące transakcji na rynku nieruchomości były spójne. Ogłoszenia internetowe muszą zawierać identyczne informacje, jak te rozwieszana na tablicach. Internauci nie lubią informacji niejasnych, podejrzanych. Pomyśl, kto mógłby być idealnym najemcą czy właścicielem Twojej nieruchomości. Od tego zależy duża część przebiegu informacji. Pamiętaj również o inwestycjach w promocję. W obecnych czasach promowanie ofert, udostępnianie i wykorzystywanie możliwości portali jest bardziej skuteczne niż od lat stosowane metody np. ogłoszenia w gazetach czy tworzenie banerów.