O czym pamiętać przy przeprowadzce biura

O czym pamiętać przy przeprowadzce biura

Czeka Cię zmiana biura? Twoja firma się rozwija i potrzebujesz większej przestrzeni dla siebie i pozostałych pracowników? Dowiedz się, o czym pamiętać przy przeprowadzce biura, aby zmiany przebiegały sprawnie, a Twoja działalność nie była narażona na straty.

Pamiętaj o planowaniu

O przeprowadzce swojej firmy należy myśleć wystarczająco wcześnie. Pozwoli nam to dokładnie rozplanować działania oraz odwołać wizyty klientów bądź ustalić inne terminy. Aby nie ponieść strat związanych z zarobkiem firmy ostateczną przeprowadzkę można ustalić w sobotę, niedzielę lub w dniu, kiedy biuro nie przyjmuje klientów. Przeprowadzkę można podzielić na etapy, by uniknąć nerwowej atmosfery i napięć. Przed przemeblowaniem i przeniesieniem wszystkich sprzętów oraz dokumentów, warto przygotować do pracy nową siedzibę. Pomóc w zmianach, organizacji nowego miejsca mogą nam specjalne firmy. Wówczas mamy pewność, że nasze dokumenty są bezpieczne. Zaplanować zależy również zakupy materiałów, które są pomocne w transporcie sprzętu (drukarek, ksera, skanerów, mebli), a także ważnych dokumentów. Ułatwi nam to rozpakowywanie i ponowną organizację.

O czym pamiętać przy przeprowadzce biura – wybór nowego lokalu

Zmiana siedzimy firmy, może wynikać z kilku powodów. Częstą przyczyną jest rozwój działalności, lepsze prosperowanie lub niezadowolenie warunków panujących w dotychczasowym lokalu. Dobór nowej lokalizacji należy dokładnie przemyśleć, aby nie ponieść żadnych strat oraz nie borykać się z dodatkowymi problemami. Oglądając biura do wynajęcia lub przeznaczone na sprzedaż właściciel powinien wziąć od uwagę właściciel firmy powinien wziąć:

  • liczbę pracowników
  • plany rekrutacyjne na przyszłość
  • charakter swojej działalności
  • trendy z zakresu urządzania i optymalizacji przestrzeni biurowej
  • lokalizację biura, która wpływa na wiele istotnych czynników
  • Doświetlenie pomieszczeń
  • rodzaj ogrzewania
  • występowanie klimatyzacji
  • koszty utrzymania i adaptacji biura
  • wyposażenie.

Musimy zadawać sobie sprawę, że pracownicy spędzają w biurze około ośmiu godzin dziennie. Powinni czuć się w nim komfortów. Stanowiska pracy powinny być ergonomiczne. Dodatkowo istotne jest wydzielenie przestrzeni przeznaczonej do przejmowania klientów, gości. Spotkania biznesowe nie powinny zakłócać pracy innych członków zespołu.

CZYTAJ TAKŻE – Rynek sprzedaży powierzchni biurowych na terenie konurbacji górnośląskiej

Zmiany, zmiany, zmiany

Przeprowadzka to świetny czas na zmianę wystroju wnętrza oraz jego wyposażenia. Zastanawiasz się już od dłużnego czas, czy wymienić meble, komputery, czy dodać wnętrzu innego klimatu? Przeprowadzka to idealny czas. Po co przewozić meble, które nie są już funkcjonalne, ani estetyczne? Przejrzyj nowe oferty i dodaj wnętrzu wygląd, który przeciągnie klientów oraz pozwoli pracownikom czuć się dobrze. Możesz poprosić o listę proponowanych zmian prze pracowników. Może jakiś pomysł okaże się trafiony? Już wiesz, o czym należy pamiętać przy przeprowadzce biura, więc możesz szukać idealnego miejsca.

Pamiętaj o tym, aby porządków i organizacji dokumentów nie przekładać na ostatni moment. Sprawy będą się piętrzyć, a chęci będzie coraz mniej :)