Przeglądając oferty sprzedaży mieszkań i domów na pewno trafiłeś na ogłoszenia, które może były ciekawie napisane, ale zdjęcia całkowicie zniechęcały do oferty. Jak wiadomo wygląd jest przecież połową sukcesu tak w całym handlu jak i w sprzedaży nieruchomości. Dlatego, aby była ona atrakcyjna dla klientów i wyróżniała się na tle innych ofert, warto zainwestować w home staging.
Czym jest home staging?
Historia home stagingu sięga lat 70 XX wieku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych zauważono, że mieszkania sprzedawane powinny być jak produkty, a te mają najwięcej nabywców, gdy są ładnie opakowane i podane. W ten sposób powstał home staging, który krótko mówiąc polega na odpowiednim przygotowaniu nieruchomości pod sprzedaż lub wynajem. W zależności od potrzeb w ramach Home staging mogą być przeprowadzone większe prace remontowe jak np. zerwanie starych tapet, położenie gładzi i wymalowanie jak również proste działania polegają przede wszystkim na drobnych pracach porządkowych, i depersonalizacji mieszkania lub domu. Najważniejsze jest, aby osiągnięty efekt był atrakcyjny dla kupującego.
Sprowadzenie home stagingu tylko i wyłącznie do dekorowania jest sporym uproszczeniem. W ramach usługi często wykonywane są działania związane z marketingiem zapachowym, tzw. aromamarketing, który polega na aromatyzowaniu pomieszczeń nieruchomości w taki sposób, aby ta dobrze kojarzyła się potencjalnemu kupcowi. W przypadku sprzedaży domu lub mieszkania mowa nie o kadzidłach czy ostrych odświeżaczach powietrza, ale o zapachu wypieków czy aromacie świeżo parzonej kawy. Potencjalnemu nabywcy tego typu doznania powinny kojarzyć się z ciepłem domowego ogniska. Pamiętajmy, że wraz z tym idzie większa skłonność do negocjacji.
Efekty
Z home stagingiem można nie tylko zwiększyć wartość nieruchomości nawet od 10 do 25%, ale również przyspieszyć czas sprzedaży o co najmniej 40%. Co ważne, często sprzedaż mieszkań i domów po wykonanym w nich home stagingu następuje niemal natychmiastowo.
Co sprawia, że oferty z wykonanym home stagingiem są chętniej wybierane niż pozostałe? Przede wszystkim homestager ma za zadanie sprawić, by nieruchomości wydawały się bardziej przestrzenne i nie posiadały żadnego śladu użytkowania – najczęściej wystarczy przestawienie lub usunięcie kilku mebli, zamaskowanie usterek i wysunięcie na pierwszy plan tego, co w nieruchomości jest najbardziej atrakcyjne. Ze względu na to, że home staging nie zawsze wiąże się z wymagającymi większych kosztów pracami remontowymi, inwestycja w to rozwiązanie często jest najtańszym sposobem, aby wyróżnić swoją nieruchomość na tle innych ofert na rynku.
Szukasz profesjonalistów, którzy w łatwy sposób sprawią, że potencjalni klienci będą walczyć o Twoją nieruchomość? Zgłoś się do naszych ekspertów!