W latach siedemdziesiątych XX wieku zauważono, że sprzedaż domu niczym się nie różni od sprzedaży innych produktów i na jego atrakcyjność sprzedaży, oprócz podstawowych parametrów jak cena, metraż czy lokalizacja, wpływa również jego odpowiednie „podanie” klientowi. Jak w takim razie należy przygotować dom na sprzedaż, aby nie tylko szybko się sprzedał, ale zyskał na wartości w oczach klienta?
Pierwsze wrażenie
Najważniejsze w procesie sprzedaży jest oczywiście zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Czy przygotowując się na ważne spotkanie, na przykład rozmowę kwalifikacyjną, ubierasz odzież codzienną czy wybierasz ze swojej szafy najbardziej eleganckie ubrania? Podobnie jest z domem – aby go sprzedać, należy najpierw wydobyć na zewnątrz wszystkie jego największe zalety. A tymi na pewno nie będą położone na łóżku ubrania, stojące w przedpokoju rowery, odpadające kontakty czy krzywo wisząca półka. Należy pamiętać, że czasem drobne poprawki potrafią zdziałać cuda i znacząco poprawić wizerunek naszego domu w oczach kupującego.
Depersonalizacja domu
Najchętniej kupowane nieruchomości to te, które wyglądają bezosobowo, czyli prawie jak nieużywane. W przypadku domu z rynku wtórnego doprowadzenie pomieszczeń do takiego stanu może w pierwszej kolejności wydawać się niemożliwe. Ale to nieprawda! Jak to zrobić? Potencjalny kupiec, zwiedzając Twoją nieruchomość, powinien poczuć się jak u siebie. Kiedy z komód spoglądają zdjęcia rodzinne, a na półkach zalegają pamiątki z wakacji, trudno obcej osobie emocjonalnie związać się z daną nieruchomością. Warto więc usunąć wszystkie zbędne dodatki i osobiste przedmioty, aby pozwolić kupującemu stworzyć własną wizję wykończenia wnętrz.
CZYTAJ TAKŻE – SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI W POLSCE PRZEZ NIEREZYDENTA
Wizualne powiększenie przestrzeni
Nikt nie chce mieszkać w małych, ciasnych pomieszczeniach. Co jednak w przypadku, gdy nasza nieruchomość składa się właśnie z takich pokoi? Drobne zabiegi mogą sprawić, że przestrzeń w poszczególnych częściach Twojego domu będzie wydawać się znacznie większa. Istotny elementem w tej kwestii jest odpowiednie oświetlenie pokoju, dobranie odpowiednich farb czy drobne przemeblowanie polegające na usunięciu zbędnych rzeczy.
Zapach
Kiedy już potencjalni kupcy zaczną odwiedzać Twój dom, należy wywoływać w nich same pozytywne odczucia. Na te wpływa również zapach, który jest najlepiej zapamiętywalnym bodźcem. Wszelkiego rodzaju odświeżacze powietrza i kadzidła są odradzane. Jakie aromaty dobrze nam się kojarzą? Badania mówią, że najlepiej oddziałują na nas zapachy domowych wypieków i świeżo palonej kawy. Warto o tym pamiętać przyjmując klientów.
Mamy nadzieje, że nasze rady będą dla Ciebie pomocne – jeżeli jednak chciałbyś, aby przygotowaniem Twojej nieruchomości zajęli się specjaliści – skontaktuj się z naszym agentem z katowickiego biura nieruchomości. Dzięki naszemu doświadczeniu pomoże zwiększyć wartość Twojej nieruchomości nawet o 10% i skrócić czas oczekiwania na kupca od 40%.