Home staging, czyli jak wyróżnić swoją nieruchomość na tle innych ofert na rynku?

Home staging, czyli jak wyróżnić swoją nieruchomość na tle innych ofert na rynku?
Marta Kulawik

Przeglądając oferty sprzedaży mieszkań i domów na pewno trafiłeś na ogłoszenia, które może były ciekawie napisane, ale zdjęcia całkowicie zniechęcały do oferty. Jak wiadomo wygląd jest przecież połową sukcesu tak w całym handlu jak i w sprzedaży nieruchomości. Dlatego, aby była ona atrakcyjna dla klientów i wyróżniała się na tle innych ofert, warto zainwestować w home staging.

Czym jest home staging?

Historia home stagingu sięga lat 70 XX wieku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych zauważono, że mieszkania sprzedawane powinny być jak produkty, a te mają najwięcej nabywców, gdy są ładnie opakowane i podane. W ten sposób powstał home staging, który krótko mówiąc polega na odpowiednim przygotowaniu nieruchomości pod sprzedaż lub wynajem. W zależności od potrzeb w ramach Home staging mogą być przeprowadzone większe prace remontowe jak np. zerwanie starych tapet, położenie gładzi i wymalowanie jak również proste działania polegają przede wszystkim na drobnych pracach porządkowych, i depersonalizacji mieszkania lub domu. Najważniejsze jest, aby osiągnięty efekt był atrakcyjny dla kupującego.

Sprowadzenie home stagingu tylko i wyłącznie do dekorowania jest sporym uproszczeniem. W ramach usługi często wykonywane są działania związane z marketingiem zapachowym, tzw. aromamarketing, który polega na aromatyzowaniu pomieszczeń nieruchomości w taki sposób, aby ta dobrze kojarzyła się potencjalnemu kupcowi. W przypadku sprzedaży domu lub mieszkania mowa nie o kadzidłach czy ostrych odświeżaczach powietrza, ale o zapachu wypieków czy aromacie świeżo parzonej kawy. Potencjalnemu nabywcy tego typu doznania powinny kojarzyć się z ciepłem domowego ogniska. Pamiętajmy, że wraz z tym idzie większa skłonność do negocjacji.

Efekty

Z home stagingiem można nie tylko zwiększyć wartość nieruchomości nawet od 10 do 25%, ale również przyspieszyć czas sprzedaży o co najmniej 40%. Co ważne, często sprzedaż mieszkań i domów po wykonanym w nich home stagingu następuje niemal natychmiastowo.

Co sprawia, że oferty z wykonanym home stagingiem są chętniej wybierane niż pozostałe? Przede wszystkim homestager ma za zadanie sprawić, by nieruchomości wydawały się bardziej przestrzenne i nie posiadały żadnego śladu użytkowania – najczęściej wystarczy przestawienie lub usunięcie kilku mebli, zamaskowanie usterek i wysunięcie na pierwszy plan tego, co w nieruchomości jest najbardziej atrakcyjne. Ze względu na to, że home staging nie zawsze wiąże się z wymagającymi większych kosztów pracami remontowymi, inwestycja w to rozwiązanie często jest najtańszym sposobem, aby wyróżnić swoją nieruchomość na tle innych ofert na rynku.

Szukasz profesjonalistów, którzy w łatwy sposób sprawią, że potencjalni klienci będą walczyć o Twoją nieruchomość? Zgłoś się do naszych ekspertów!