Wielu osobom wydaje się, że sprzedaż nieruchomości przez agenta polega tylko na umieszczeniu jej oferty w Internecie. W końcu panuje powszechne przekonanie, że potencjalni klienci poszukują ofert przede wszystkim na portalach nieruchomości. Jednak osoby, które choć raz próbowały sprzedać nieruchomość we własnym zakresie wiedzą, że to nie wystarcza, ponieważ podobnych ogłoszeń w serwisach jest mnóstwo. Jakie narzędzia pomogą w takim razie wypromować Twoją nieruchomość w sieci?
1. Promocja na portalach internetowych
Zamieszczenie ogłoszenia na tylko jednym serwisie nigdy nie jest dobrym pomysłem. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że na polskim rynku działa niemal 300 stron, związanych z obrotem nieruchomościami. Trzeba jednak pamiętać, że każdy z portali rządzi się swoimi prawami i dociera do określonej grupy docelowe, dodatkowo w wielu z nich należy nieustannie podbijać ofertę czy opłacać jej premiowaną promocję, aby była widoczna dla potencjalnych kupców.
Koszt: od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych za standardowe ogłoszenie w 1 portalu, plus dodatkowe koszty promowania i odświeżania oferty. W sumie daje to koszt od 200-500 zł miesięcznie.
2. Social media
Facebook zupełnie zmienił sposób poruszania się po internecie. Kiedyś informacji trzeba było nieustannie szukać, dziś cała treść kumuluje się w jednym miejscu. Jak więc sprawić, by użytkownicy portalu wiedzieli o Twojej nieruchomości? Należy sprawić, by wiadomość o jej sprzedaży „poszła w świat”! Media społecznościowe oferują przecież cały zasób narzędzi, służących do promocji i reklamy treści.
Koszt: Koszt miesięcznej kampanii Facebook Ads waha się w granicach 100-300 zł w zależności od intensywności
3. Sieć reklamowa Google AdWords
Na wyszukiwarce Google oraz wielu stronach internetowych spotkać się można z linkami sponsorowanymi. Wyświetlają się one zależnie od wpisywanych przez nas słów kluczowych i… pieniężnej wartości jednego kliknięcia, która to wartość ustalana jest przez klienta – nie płaci się jednak za samo ukazanie się reklamy. Dlaczego więc nie umieścić w tego rodzaju medium informacji o Twojej nieruchomości?
Koszt: Koszt kampanii linków sponsorowanych w zależności od intensywność to ok. 300-500 zł miesięcznie
4. Strona internetowa
Każda firma posiada swoją stronę internetową. A gdyby tak zdecydować się na stworzenie strony konkretnej nieruchomości? Dzięki niej łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów, a ci dowiedzą się o Twojej własności znacznie więcej niż w przypadku zwykłych ogłoszeń. Statystyki pomogą Ci za to posiąść informacje na temat tego, co dla przyszłych nabywców jest najważniejsze.
Koszt: stworzenie strony internetowej to koszt od 200 zł w górę w zależności od jej zawartości
5. Wykorzystanie multimediów
Reklamowaniu nieruchomości powinny towarzyszyć zdjęcia i filmy przy ofercie, które możemy umieścić np. na YouTube. Najnowszym trendem w promocji domów, mieszkań i działek jest stworzenie wirtualnej ścieżki spacerowej, czy kręcenie filmów za pomocą drona. Dzięki temu Twój potencjalny nabywca zapozna się z atmosferą nieruchomości, zanim będzie w stanie zobaczyć ją na żywo.
Koszt: Profesjonalna sesja zdjęciowa nieruchomości w zależności od wielkości nieruchomości to koszt od 300 zł w górę, koszt nakręcenia profesjonalnego filmu z wykorzystaniem drona to minimum 1000 zł
CZYTAJ TAKŻE – 4 WSKAZÓWKI, JAK SZYBKO SPRZEDAĆ NIERUCHOMOŚĆ
Usługi te wymagają często ogromnej ilości czasu, profesjonalnej wiedzy i sporych nakładów finansowych. Nie zawsze też konieczne jest zastosowanie wszystkich form promocji, a stworzenie odpowiedniej strategii jest kluczem do sukcesu, gdyż niejednokrotnie prowadzone działania mimo generowania dużych kosztów przynoszą słabe efekty.
Jeżeli szukasz pomocy profesjonalnych agentów nieruchomości, którzy przygotują kompleksową strategie działań promocyjnych dla Twojej nieruchomości skontaktuj się z nami. Dzięki naszemu doświadczeniu skuteczniej wypromujesz swój dom czy mieszkanie, a co najważniejsze będzie Cię to kosztować mniej niż gdybyś robił to samemu.