Sprzedaż nieruchomości to poważna inwestycja. Warto starannie ją przemyśleć i zaplanować. Wykonanie planu sprzedaży samodzielnie lub przy pomocy prawnika, agenta nieruchomości zapewni nam bezpieczeństwo, systematyczność, uporządkuje pewny kroki, które trzeba przeprowadzić. Dowiedz się, co powinieneś zawierać Twój plan sprzedaży, aby transakcja przebiegła skutecznie.
Plan sprzedaży i jego cele
Plan sprzedaży nieruchomości ma nam ułatwić sprawy związane z transakcją. Jest to opis wszelkich elementów, działań, które wpływają na sprzedaż domu, mieszkania czy lokalu użytkowego. Jego głównym celem jest zwiększenie efektywności sprzedaży. Dzieje się to pośrednio przez uporządkowanie, zaplanowanie działań reklamowych, promujących. Plan stanowi wsparcie sprzedaży. Sprawia on, że mamy gotową strategię działania. Na stworzenie takiego planu decydują się głównie pośrednicy, agenci nieruchomości.
Najistotniej elementy
Plan sprzedaży nieruchomości jest pewnego rodzaju harmonogramem. Sam w sobie ułatwia pracę i wpływa na organizację czasu, wykonywanych działań pomocniczych. Porządkuje on istotne elementy które wpływają na zainteresowanie nieruchomości i jej finalną sprzedaż, czyli:
- określenie celu sprzedaży;
- analiza rynku nieruchomości, z szczególnym uwzględnienie rynku lokalnego;
- ustalenie profilu idealnego klienta;
- szacowanie ceny, za którą chcemy sprzedać nieruchomość (warto ustalić przedział i to dobrze uzasadnić);
- ustalenie profilu działań reklamowych oraz ich harmonogramu.
Proponowana cena za nieruchomość
Gdy decydujemy się na transakcję na początku należy ustalić cenę, która nas interesuje. Jak najczęściej ludzie ustalają cenę za nieruchomości? Szukają podobnych ogłoszeń w internecie, szukają cech, do których można się odnieść, a następnie szacują cenę. Wykonują te działania bez konsultacji z doświadczonymi pracownikami i często ich szacowanie nie są trafne. Jest to sposób najłatwiejszy, ale jednocześnie bardzo mało skuteczny. Przy sprzedaży nieruchomości powinniśmy się kierować zasadą która mówi o tym iż upływ czasu związany ze sprzedażą nieruchomości jest wprost proporcjonalny do obniżenia zainteresowania daną ofertą. Oznacza to, że długo wystawiona oferta traci zainteresowanie potencjalnych kupców. Trzeba zatem wziąć pod uwagę, że cena może ulec zmianę. Zalecamy ustalenie stawki pierwotnej oraz jej zmianę w tracie poszukiwania kupcy.
CZYTAJ TAKŻE – JAK NAPISAĆ OGŁOSZENIE O SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI
Przeprowadzane działania marketingowe
Tym punktem nie musimy zajmować się sami. Jeśli nie mamy czasu na planowanie działań marketingowych/reklamowych lub nie posiadamy na nie pomysłu, warto zgłosić się do specjalistów. Agencje nieruchomości zajmą się Państwa obsługą w tym zakresie. Pamiętaj, że niektóre działania reklamujące ofertę powinny być prowadzone w sieci, inne – nie. Warto zacząć od dobrych fotografii nieruchomości, które będą potrzebne przy zamieszczaniu ogłoszeni i szerzeniu świadomości odbiorców. Obowiązkiem wręcz jest umieszczenie dobrze sformułowanego ogłoszenia na wszelakich serwisach, wyszukiwarkach, portalach internetowych dotyczących sprzedaży nieruchomości. Warto określić budżet, który możemy przeznaczyć na działania marketingowe np. ulotki, płatne strony, artykuły, banery.