Jak wypromować nieruchomość?

Skuteczna promocja sprzedaży nieruchomości w środkach masowego przekazu!
Zredagowanie skutecznej oferty jest sztuką, z kolei udana promocja rządzi się swoimi prawami. Upewnij się, czy dobrze dobrałeś grupę docelową. Mając na uwadze wybór potencjalnych klientów musisz wiedzieć, gdzie ich szukać.

Co należy zrobić, aby wypromować nieruchomość?

Zastanów się do kogo skierowana jest Twoja oferta! Pamiętaj, jeśli kierujesz ofertę do osób młodych, powinieneś zamieści ogłoszenie w internecie, czasopismach, lub zainwestować w mailing. Jeżeli natomiast kierujesz ją do osób w średnim wieku i starszych, umieść ogłoszenie w lokalnej prasie. Ponadto sprawdź:

Gdzie nabywcy poszukują reklamowanych nieruchomości na sprzedaż.

Gdzie możesz odszukać nabywców poszukujących nieruchomości.

Poznaj skuteczne nośniki reklamy!

1. Magazyny tematyczne – ogłoszenie w magazynie poświęconym wnętrzom czy nieruchomościom, może przysporzyć Ci grono potencjalnych zainteresowanych. Jeżeli dołączysz strategiczny opis oraz fantastyczne zdjęcia bądź pewien, że wywrzesz pozytywne wrażenie na czytelnikach. Minusem tej formy reklamy jest umiejscowienie w egzemplarzu wielu kolorowych artykułów, przez co, Twoje ogłoszenie może „zniknąć w tłumie” , oraz częstotliwość wydania – najczęściej w formie miesięcznej bądź kwartalnej.

2. Czasopisma i gazety – są one pożądanym i najczęściej wybieranym miejscem zamieszczania ofert związanych z nieruchomościami. Często też ludzie prenumerują ulubione tytuły, więc Twoje szanse na udaną sprzedaż gwałtownie wzrosną. Lokalny tygodnik może być najlepszym nośnikiem Twojej reklamy, ale pamiętaj o treści, która zainteresuje czytelników, unikaj skrótów i niedomówień. Zapłać więcej, ale bądź pewien, że ogłoszenie jest doskonale zredagowane. W przeciwnym wypadku, nie przyniesie ono oczekiwanego rezultatu.

3. Internet – nie od dziś wiadomo, że sieć jest potężną bazą reklamową. Codziennie miliony ludzi przeszukują Google w poszukiwaniu pożądanych informacji. Internet jest również skarbnicą wiedzy, współczesną biblioteką świata i międzynarodowym kanałem komunikacyjnym dla zwolenników nowoczesnych technologii. Wykorzystaj potencjał technologiczny by błyskawicznie dotrzeć do rzeszy klientów To ogromna oszczędność czasu, która generuje natychmiastowy odzew.

Internet oferuje wiele ciekawych rozwiązań do promocji nieruchomości!

Katalogi – umieść ofertę w katalogach www i pozycjonuj ją w wyszukiwarkach. Katalogi są najczęściej moderowanym zbiorem adresów internetowych i opisów tychże adresów, grupowanych tematycznie np. dom i ogród; ogłoszenia; biznes. Jeżeli Twoje ogłoszenie zostało umieszczone w Internecie, podaj w katalogu link. Dodatkowo umieść w opisie słowa kluczowe takie jak np. dom, działka, apartament – koniecznie rozbuduj je przy użyciu przymiotników np. przestronny, wygodny, zadbany i podaj lokalizację np. Wygodny, przestronny dom w Krakowie, dla dużej rodziny, doskonała lokalizacja, do zamieszkania od zaraz. Nie wymaga remontu.

Portale ogłoszeniowe – to zbiór treści ogłoszeniowych z rozmaitych dziedzin, grupowanych tematycznie. Wybierasz lokalizację – możesz zaznaczyć dowolne województwo lub cały kraj, podajesz dane kontaktowe i treść ogłoszenia, w którym opisujesz np. swoje mieszkanie na sprzedaż w Katowicach lub jakąkolwiek inną nieruchomość. Wszystkie portale udostępniają możliwość dołączenia do opisu zdjęć. Zamieszczając ogłoszenie podajesz adres poczty elektronicznej, na który otrzymasz link aktywacyjny. Po kliknięciu w link, Twoje ogłoszenie pojawi się w Internecie.

Portale tematyczne poświęcone nieruchomościom – umieszczając tam ofertę masz pewność, że zostanie zauważona. Portale tematyczne są tworzone z myślą o osobach poszukujących najświeższych informacji z branży. Zazwyczaj mają charakter typowo poradnikowy z elementami reklamowymi, najczęściej są internetowym wydaniem popularnych magazynów (zawierają również ogłoszenia biur nieruchomości, ogłoszenia najmu lub sprzedaży mieszkań, sprzedaży domów lub działek, oraz ogłoszenia kupna nieruchomości itp.). Pamiętaj, wybieraj tylko najpoczytniejsze portale.

Fora tematyczne – dyskutuj na forach i reklamuj swoją ofertę. Fora są formą internetowej grupy dyskusyjnej, służą do wymiany poglądów między osobami o podobnych zainteresowaniach. Większość portali internetowych posiada zbiór for tematycznych, na których możesz odszukać wątki odnośnie wynajmu, sprzedaży czy kupna nieruchomości. Aby dyskutować na forum, musisz posiadać konto z hasłem i loginem, które wpisujesz w procesie rejestracji. Fora są moderowane, nad poprawnością językową i merytoryczną prowadzonych tam dyskusji czuwa „kontroler”.

Mailing – jest formą reklamy internetowej, odbywa się poprzez rozsyłanie treści reklamowych na adresy poczty internetowej, pozyskane z bazy adresów. Mailingiem zajmuje się firma związana z szeroko pojętym marketingiem internetowym. Minusem tej formy reklamy jest „zaśmiecanie” skrzynek pocztowych adresatów. Często mailing traktowany jest przez system pocztowy jako niechciana korespondencja czyli tzw. SPAM.

Portale społecznościowe – są gigantem współczesnej komunikacji, działają w oparciu o zgromadzoną wokół nich społeczność czyli uczestników. Portale społecznościowe zwane są social mediami, korzystają z nich niemal wszyscy, czyli aż 99,3% internautów. Zakładając konto na wybranym portalu, tworzysz bazę znajomych, wprowadzasz dane osobowe i inne informacje, którymi pragniesz się pochwalić społeczności internetowej. Mając dostęp do potężnej grupy odbiorców, możesz polecać swoją ofertę znajomym (a oni swoim, Twoja oferta może więc zostać przekazywana w formie niekończącego się łańcucha połączeń) lub wykupić reklamę, która będzie wyświetlana w panelu osobowym internauty. Popularnymi portalami społecznościowymi są obecnie: Facebook, Twitter, Myspace, Google+

Podpis w mailu – jeżeli dużo mailujesz, umieść opis oferty w stopce podpisu maila, możesz podać także link do ogłoszenia w sieci. Jeżeli dodatkowo dołączysz niewielkie zdjęcie i obudujesz treść kolorystycznie, na pewno zostanie zauważona.

Strona internetowa, blog – jeśli aktywnie działasz jako bloger, możesz zamieścić treść ogłoszenia na blogu lub na stronie internetowej. Dodatkowo, możesz stworzyć baner reklamowy, który dzięki systemowi darmowej wymiany linków, jest w stanie wygenerować spore zainteresowanie Twoją ofertą.

Skorzystaj z ogromnej bazy reklamowej i ciesz się z udanej transakcji!