Gdy tworzymy ogłoszenie dotyczące mieszkania na sprzedaż, musimy pamiętać o tym, aby opis lokalu mieszkaniowego był interesujący, angażujący i wyróżniał się spośród innych. Poznaj kilka wskazówek, które pokażą Ci, jak trafnie opisać nieruchomość, by szybko i korzystnie ją sprzedać.
Zwróć uwagę na swoją nieruchomość!
Obecnie, gdy chcemy sprzedać dom lub mieszkanie, niemal zawsze decydujemy się na zamieszczenie ogłoszenia na portalach internetowych. Podobnych ofert jest tam wiele. Trzeba wykonać takie działania, które zwrócą uwagę na konkretny lokal. Jak to zrobić? Podstawą jest dołączenie dobrej jakości zdjęć każdego pomieszczenia. Opis musi być uzupełniony fotografiami. Liczą się szczegóły. Postaw na zróżnicowaną edycję tekstu, na przykład wyliczenia, nagłówki, pogrubienie czcionki.
Znajdź mocne strony lokalu
Szukający przeglądają dziennie nawet setki ofert. Opis nieruchomości musi być skonstruowany w taki sposób, by podkreślić cechy charakterystyczne, które zapadną w pamięci czytelnikowi. Elementem kluczowym może być układ mieszkania, ilość pięter, ciekawe rozwiązania architektoniczne, taras z atrakcyjnym widokiem. Jeśli nieruchomość została świeżo wyremontowana lub odświeżona, koniecznie zwróć na to uwagę na początku opisu. Często zdarza się, że ogłoszenie nie zostanie przeczytane do końca, dlatego musisz zainteresować odbiorcę.
Jak trafnie opisać nieruchomość? Stwórz konkretny opis
Portale internetowe często posiadają wyszukiwarki, które wypierają opis, w których zawarto pewne cechy lokalu. Pamiętaj, aby napisać o wszystkich sprawach, które mogą budzić zainteresowanie. Opis nie może być jednak zawiły, przekombinowany i kwiecisty. Liczą i fakty i konkrety!
Najważniejsze informacje, które musisz umieści w ogłoszeniu:
- cena nieruchomości
- metraż
- ilość pokoi
- rodzaj ogrzewania
- przybliżona kwota opłat, przede wszystkim czynszu
- piętro
- występowanie windy
- dokładna lokalizacja
- wstępowanie dodatkowych udogadnianień np. balkonu, piwnicy, komórki
CZYTAJ TAKŻE – WSKAZÓWKI, JAK SZYBKO SPRZEDAĆ DOM LUB MIESZKANIE
Jakiego języka używać
Podczas pisania ogłoszenia postaw na jasny, prosty język. Opis musi być zrozumiały. Unikaj długich zdań i skomplikowanych konstrukcji, czy zawiłych opisów. Poszukującego interesują konkretne, sprawdzone informacje. Dodatkowo, opis musi czytać się szybko i lekko. Jeśli zainteresowany nie zrozumie informacji, odrzuci Twoją ofertę.
Język korzyści
Język korzyści sprawdzi się również podczas pisania ogłoszeń. Zwróć uwagi na zalety lokalu. Uświadom odbiorcę, dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty. Pamiętaj o prosty schemacie: cecha (zaleta) nieruchomości, korzyść dla kupującego. Ten trik pozwoli Ci wyróżnić Twój lokal na przykład z pośród wszystkich kawalerek w Katowicach.
przykład:
Mieszkanie posiada duże okna z każdym pomieszczeniu. Dzięki temu lokal jest jasny, dobrze oświetlony i przytulny.
Pamiętaj, że opis nieruchomości może być decydujący. To od ogłoszenia zależy, czy potencjalny kupiec zainteresuje się Twoją propozycją i postanowi zobaczyć lokal.